Állás

Kérjük, kizárólag abban az esetben jelentkezzen, ha az alábbi 9 kérdéscsoport mindegyikére tudja a hibátlan választ.

Természetesen valamennyi válasza mellé várjuk a részletes indoklásokat is.

Előre is köszönjük!

Első:

Öt különböző helyről vettünk mintát. (Nevük szerint sorba rendeztük és betűvel jelöltük). A mért adatokat (RLU) szintén sorba rendeztük. (Ezeket számok jelölik).

Segítség képen eláruljuk, hogy a mintavételi helyeken minimum 2 hete nem takarítottak. Válassza ki az összeillő betű-szám párokat (pl. F6).

_________________________

Második:

Mit állít biztosan arról a felületről, ahol a fenti RLU értéket mértük?

Honnan vehettük a mintát?

Lakótérben lehet ilyen értéket mérni?

_________________________

Harmadik:

Ha kapna egy takarítási tervet, ahol ellenőriznie kellene a mikrobiológiai tisztaságot, milyen mintavételi helyeket kellene látnia a havi/negyedéves/féléves ciklusoknál?

Mind három esetre mondjon konkrét példákat.

_________________________

Negyedik:

Milyen műszer használatakor kell figyelni arra, hogy elkerülje a parallaxist? Konkrétan mit tenne, hogy ne hasson a mérésére?

_________________________

Ötödik:

Milyen mérési hibák fordulhatnak elő:

  • hőmérséklet (érintéses és érintés nélküli)
  • hőmérséklet eloszlás (infra hőkamera)
  • páratartalom
  • mikrobiológiai tisztaság (mind két módszernél)

mérésekor? Hogyan kerülné el ezeket?

_________________________

Hatodik:

Az alábbi négy képen látható adatokat kb. 1-1,5 percen belül mértük.

A képeken a felső szám a levegő relatív páratartalma (%), a középső érték a levegő hőmérséklete (°C) legalul pedig az ezekhez tartozó harmatpontot láthatja (°C td).

Ha ennyire kis idő alatt ennyire szórnak az adatok, mivel magyarázza? Konkrétan mi történhetett ebben az 1-1,5 percben?

_________________________

Hetedik:

Kézmosás előtt mintát vettünk egy tenyérről (RLU)

Kézmosás után ezt az értéket mértük (RLU).

Mi a véleménye erről a kézmosásról?

Ezután másodszor is megmosta az illető a kezét, amikor ezt mértük.

Változott a véleménye ezekről a kézmosásokról?

Lehetséges, hogy felcseréltük az utolsó két mérés adatát? Ha igen, mivel indokolja?

Ha jó a számadatok sorrendje, akkor mivel magyarázza? Ha azt gondolná, hogy valamit kihagytunk a történetből, mi lehet az, ha mégis ebben a sorrendben kaptuk ezeket a számokat? Mit hiányol a történetből? Mi az, amiről biztosan nem tettünk említést? Meg tudná tippelni, mivel történt a kézmosás?

_________________________

Nyolcadik:

Tudna készíteni egy Lambert sugárzót? Mikor és mire használná?

_________________________

Kilencedik:

Végezetül, egy téli reggel, a hálószobája ablakának a két szárnyát kinyitja. Az ablak befelé nyílik.

Az egyiket teljesen (90°-os szöget zár be a fallal), a másikat csak félig nyitja ki (45°-os szöget zár be a fallal).

Történik-e valami? Az ablaküveg melyik oldalán? Miért azon? Milyen a rajzolat alakja? Miért? Ha nem történik semmi, akor mi ennek az oka?

Ha bezárja az ablakot, mi történik? Miért? ha nincs változás, mivel magyarázza?

Van-e különbség a két ablakszárnyon látottak között? Ha igen, mi az, és mi okozza a különbséget? Ha pont ugyan azt látja, akkor se felejtse el megindokolni.

Ha az ablak másképp nyílna, pl. bukó ablak lenne, mint a második képen, akkor a kérdésekre ugyan azokat a válaszokat adná? Ha igen, miért? Ha nem, kérjük azt is indokolja meg részletesen.